Isnin, Ogos 29, 2011

Debaran Lebaran

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...salam 1 Syawal 1432Hijriah...
apa 1 Syawal?? Alhamdulillah setelah 29 hari kita berpuasa akhirnya kita ketemu dengan hari kejayaan dan kebesaran kita. sedih, hiba dan sayu tu memang perkara biasa bila diri ini dah meningkat dewasa, kalau 10 tahun dulu, bila diumumkan raya je mula la bersorak riang sampai tak ingat dunia, main bunga api warna warni sambil nyanyi lagu Saloma (selamat hari raya) main mercun kebabom kababam sana dan sini, meriah memang tak dapat nak lupa..

tapi lain benar rasanya saat ini, tak ada apa yang nak diseronokkan bila raya diumumkan penyimpan mohor besar raja-raja..bukan setakat tak rasa apa-apa malah rasa sedih lagi ada, yela bila dah dewasa ni rasanya Ramadan tu lebih indah berbanding Syawal..kan? am i right?? entahlah walaupun rasa raya tu aku cuba timbulkan dengan mendengar lagu raya, tapi tak berjaya lah..sayu jiwa tu menguasai diri yang amat sangat..

apa-apa pun raya tetap akan menjelma dan memang dah menjelma pun..dikesempatan ini aku dengan rasa rendah hati ingin memohon ampun dan maaf kepada semua ahli keluarga, sanak saudara, sahabat handai, rakan taulan, pembaca setia dan yang kurang setia, follower dan seluruh umat islam di dunia ini.. Selamat Hari Raya Aidilfitri..jom kita bertakbir...


2 ulasan:

  1. selamat hari raye. ikhlas dari ahmad naim dan isteri. HAHA

    BalasPadam
  2. terima kasih..salam lebaran jugak kat isteri hang..huhuhu..

    BalasPadam

jika bicara cinta Ilahi hanya dirasa oleh mereka yang mahu memikirkanNya,
maka selayaknya bicara cinta kita hanya bersandarkan padaNya