Ahad, Ogos 28, 2011

Ramadan Mengucapkan Selamat Jalan Manusia

Assalamualaikum dan salam 29 Ramadan pada semua Muslimin seluruh dunia..
InshaAllah kita akan menyambut hari kejayaan kita pada esok hari maksud aku selepas maghrib esok hari kita akan mula bertakbir menandakan tamatnya sudah bulan Ramadan dan tanda datangnya Syawal yang mulia. Alhamdulillah semoga bulan mulia dan bulan rahmat yang akan meninggalkan kita, kita akan terus membawa segala amalan-amalam mahmudah yang telah kita amalkan sepanjang bulan ini, macam tak best je kan kalau kita terus tamatkan amalan setelah tamatnya Ramadan, it was like weird la kan, kalau boleh teruskan lah dengan membaca Al-Quran, pegi surau, bersedekah..inshaAllah sama-sama kita berusaha ke arah yang lebih baik.

dalam waktu-waktu genting macam ni kadangkala kita ucap selamat jalan ramadan, tapi sebenarnya Ramadan yang perlu ucap selamat jalan pada kita, sebab kita lah yang akan teruskan perjalanan kehidupan ini, adakah kita berjaya meneruskan amalan-amalan pada bulan-bulan yang akan datang, kita yang akan menentukannya disamping terus mengharapkan supaya Allah terus membimbing kita ke jalan yang diredhainya. InshaALLAH..

dalam pada itu, antara anda perasan atau pun anda sedar, setiap tahun pabilanya hadirnya Ramadan, kenapa 29 atau 30 hari itu terasa seperti hanya 29 atau 30 jam..makin lama makin pantas masa berlalu kan..macam tak sempat nak buat semua..mungkin ini hanya alasan seorang yang telah menyesal sebab tidak menggunakan masa yang diberi itu sebaik mungkin..sesungguhnya itu adalah aku..rugi woi rasanya..



Akhir kata, Salam Aidilfitri, lepas ni jom puasa enam pulak..inshaALLAH..

tintatakberdakwat:: malam ni rasa sejuk jer..sesuatukah??

3 ulasan:

  1. sedih ramadhan dah nak berakhir. :(

    BalasPadam
  2. salam ramadhan akhir n slmt ari raye..
    p/s: cerpen dh tamat

    BalasPadam

jika bicara cinta Ilahi hanya dirasa oleh mereka yang mahu memikirkanNya,
maka selayaknya bicara cinta kita hanya bersandarkan padaNya