Jumaat, April 27, 2012

Jangan Rasa Diri Dah Tiada Sesiapa Wahai Hatiku


Assalamualaikum wbt,
dulu aku pernah rasa sunyi, lagi-lagi bila musim-musim peperiksaan macam PMR dan SPM
tak tahu la motif apa aku nak rasa macam tu
buat ni tak kena
buat tu tak kena
rasa diri ni tiada sesiapa

kosong
umpama duduk dalam bilik yang serba putih
tiada warna melainkan warna putih

buntu
pusing kanan tiada sesiapa
pusing kiri entah siapa pula yang mahu menoleh kepadaku
jiwa gila, kacau, entahlah mungkin tak cukup iman kot

harini aku mula rasa lagi
arggghhh...aku punya ramai kawan
kenapa harus aku rasa macam ni

mungkin juga aku terlalu ambil kisah dengan keceriaan kawan-kawan
entah, cemburukah aku melihat kebahagiaan mereka
atau aku yang rasa mereka dah lupakan aku
atau aku yang mengada-ngada nak rasa macam tu

buntu
kosong
sunyi
gila
sewel

atau aku memang tak betah duduk lama-lama dirumah
sejak bila aku sudah pandai bosan berada dirumah?
atau aku sudah jatuh cinta dengan tempat baruku
itu lagi gila
aku tak pernah rasa aku akan suka negeri yang bukan tempat membesarku

tapi harus ke aku nak rasa semua itu
sedangkan Allah sentiasa mendampingiku
dan keluarga yang senantiasa disisiku

bodoh

10 ulasan:

  1. di mana bumi dipijak,di situ langit dijunjung tahu? *harap2 ade kaitan la komen ni dgn entry* haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk kau semua pon boleh wawa..haha..

      Padam
  2. hidup x kan pernah kosong kalo kita sentiasa ingat pada-Nya...=) ingat kawan,,,segala kekosongan yg berlaku ade hikmahnya...peace...."V"

    BalasPadam
    Balasan
    1. orite kawan...thanx sangat2..doakan yg terbaik untuk aku yer..hehe

      Padam
  3. YNWA :)

    p/s:sekarang kita dekat uitm segamat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. owwwhhh...meh la mai melaka..jenjalan

      Padam
  4. Tetiba rasa agak terharu sebab music playing lagi sedih T_T

    semua orang pernah rasa benda sama. lisa pun pernah.
    cuba dekatkan diri dengan member2 balik, hang out ke.

    :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. antara tips yg baik kot..tp dekatkn diri dgn Allah lg relevan,,inshaALLAH..

      Padam
  5. at least at this moment, you fill the 'emptiness' by sharing good things in this post (^_^)...keep it up doing other right things....

    you'll miss this ample time when the hard time (busyness)come later...

    BalasPadam

jika bicara cinta Ilahi hanya dirasa oleh mereka yang mahu memikirkanNya,
maka selayaknya bicara cinta kita hanya bersandarkan padaNya